תמיכה בבתי חולים

הקרן לידידות מבקשת לחזק את חוסנה של החברה הישראלית ואת בטחונה בעתות שגרה וחירום.

אחת הדרכים בהן הקרן תורמת לביטחונם ובריאותם של תושבי הפריפריה היא באמצעות סיוע לבתי חולים בהצטיידות בטכנולוגיות חדישות המצילות חיים, משפרות את איכות הטיפול לאזרחים ומאפשרת את המשך פעילותם של בתי החולים בעתות חירום.

במסגרת הפעילות שלנו בתחומי החירום והביטחון, אנו מסייעים לבתי חולים הנמצאים בסמוך לקווי העימות, ואף משמשים בעתות חירום כבתי חולים צבאיים. אנו פועלים לזהות את הצרכים והאתגרים השונים העומדים בפני בתי החולים בישראל ולסייע ביצירת פתרונות הולמים.

מכשירי MRI

הסריקה באמצעות מכשירי MRI, המאפשרת לרופאים ללמוד על מצבם של אברים פנימיים בגוף ללא חשיפה לקרינה, היא הליך רפואי חיוני, אולם בשל עלויות הרכישה והתפעול הגבוהות, מספרם של מכשירי ההדמיה נמוך יחסית לאוכלוסיה הנזקקת להם. הקרן לידידות מסייעת ברכישתן של מערכות MRI והצבתן בבתי חולים בקרבת קווי העימות, על מנת לאפשר לחיילי צה"ל ולתושבי האזור לקבל את הטיפול הטוב ביותר בעיתות שלום ובעיתות מלחמה. עד כה סייעה הקרן לרכישת מכשירי MRI  בבתי החולים הדסה, שערי צדק, גליל מערבי, רבקה זיו, פוריה וברזילי.

 

חדרי ניתוח ממוגנים

במצבי חירום ביטחוניים כגון התקפות טילים מעזה או לבנון, בתי חולים אשר אינם ממוגנים, נאלצים להשבית אח חדרי הניתוח, כדי לא לסכן את המטופלים ואת אנשי הצוות הרפואי. על מנת לאפשר לחיילים ולאזרחים לעבור ניתוחי חירום גם בשעת מלחמה, סייענו בהקמתם של שני חדרי ניתוח תת קרקעיים מוגנים בבית החולים רמב"ם בחיפה, המאפשרים ביצוע ניתוחים מורכבים גם בעיתות חירום.  בנוסף, תמכנו בהקמת חדרי ניתוח וחדרי לידה ממוגנים בבתי

החולים הנמצאים בקרבה לקווי העימות, או בטווח נפילת טילים, ביניהם: בית החולים 'ברזילי' באשקלון, בית החולים 'סורוקה' בבאר שבע, בית החולים 'העמק' בעפולה  ובית החולים 'יוספטל' באילת.

מיטות לטיפול נמרץ נשמתי ויחידות טראומה

אל היחידות לטיפול נמרץ נשימתי, מגיעים חולים ופצועים הזקוקים לטיפול או ניטור לאורך כל שעות היממה. העומס המאפיין את היחידות הללו בימי שגרה גובר שבעתיים כאשר מדובר במצבי חירום. תמיכתה של הקרן לידידות בתוספת מיטות לטיפול נמרץ נשימתי בבית החולים 'כרמל' בחיפה, בבית החולים הדסה עין כרם, ובבית החולים סורוקה משפרת באופן משמעותי את רמת הטיפול הרפואי לו זוכים תושבי חיפה והצפון, בעיתות חירום וברגיעה.

פינות הידידות

ביוזמת הקרן לידידות הוקמו בשניים עשר בתי חולים ברחבי הארץ פינות המתנה עבור בני משפחותיהם של מטופלים הנמצאים בחדרי ניתוח. פינות מעוצבות אלה, מאפשרות למשפחות המנותחים ליהנות מפרטיות ושקט, ולהקל עליהם את ההמתנה ליקיריהם מחוץ לחדרי הניתוח ויחידות הטראומה.

תרומה התנדבות