ילדים ונוער בסיכון

סיוע לילדים ברחבי הארץ בחוגים, ארוחות חמות, ציוד ללימודים ועוד

תוכניות 'הקרן לידידות' לילדים ונוער בסיכון, מספקות לילדים ממשפחות החיות בעוני, ולילדים שהוצאו מבתיהם למסגרות חוץ ביתיות, מעטפת תמיכה וסיוע, על מנת להשלים את המענים השונים הניתנים להם על ידי משפחותיהם ועל ידי הרשויות והמוסדות האמונים עליהם. במסגרת תכניות אלה, אנו מבקשים לפעול למתן הזדמנות לילדים לחיים בכבוד ולהזדמנויות לייצר לעצמם עתיד טוב יותר למרות נסיבות החיים הקשות אליהן נולדו.

שיפוצי פנימיות

שיתוף פעולה של הקרן עם 'הפורום הציבורי – כפרי הנוער והפנימיות בישראל', משרד הרווחה והביטוח הלאומי, מאפשר שיפוץ של עשרות מבני מגורים בפנימיות רווחה והפיכתם למתחמי מגורים מכבדים ויעילים, העונים לצרכיהם של חניכי הפנימיות..

סיוע ברכישת ביגוד

לכבוד חגי תשרי ופסח, אנחנו מעניקים מדי שנה כרטיסים לרכישת ביגוד ל-28,000 ילדי מועדוניות רווחה ופנימיות. עבור ילדים ממשפחות מבוססות, האפשרות לרכוש בגד חדש פעמיים בשנה, נראית מובנת מאליה, אולם עבור הילדים הללו היא הייתה רק בגדר חלום.

ארוחות חמות

משפחות החיות בעוני מתקשות לעיתים לספק בעצמן את כמות ואיכות המזון הנדרש לקיום תקין שלהן ושל ילדיהן. על מנת להבטיח כי גם ילדים ממשפחות אלה יזכו לתזונה מלאה ונאותה, הקרן תומכת בפעילות של עמותות כגון 'אפיקים' ו'העמותה לקידום החינוך בתל אביב-יפו', המאפשרות לילדים רבים ליהנות מארוחות חמות על בסיס יום יומי.

סיוע לנוער במצבי סיכון

במסגרת תכנית הסיוע שלנו לנערים ונערות במצוקה, אנו מפעילים בשיתוף פעולה עם עמותת עלם, את בית "גלגל" בירושלים, ובית "מישהו לרוץ אתו" בתל-אביב. אלה הם מרכזי יום ולינת חירום המספקים סיוע לצעירים וצעירות חסרי בית, הנמצאים במצבי סיכון ומצוקה. בנוסף, אנו תומכים בפעילותה של "ניידת הידידות" של עלם בירושלים, המאתרת ומספקת מענה מידי לצעירים ובני נוער במצבי סיכון, מצוקה או ניתוק, ובהוסטל "ניגונים" לבנות דתיות בירושלים, המופעל על ידי "קרן אוהל מאיר".

חוגים

חוגים ופעילויות בלתי פורמאליות, ידועים כחשובים במיוחד להתפתחותם ורווחתם של ילדים ובני נוער, אולם עלותן של פעילויות אלה מונעת מילדים רבים בישראל ליהנות מהם. לכן, אנו מסייעים במימון הפעלתם של חוגים ופעילויות לילדים ונוער, ברחבי הארץ. בין תכניות הקרן בתחום זה: 'חוג לכל ילד' במסגרתה נהנים אלפי ילדים תושבי העיר שדרות מחוג בעלות מסובסדת בהתאם ליכולתה שלך המשפחה. תכנית זו מתקיימת זו השנה השלישית וכעת אומצה על ידי משרד החינוך אשר החל לספק חוגים לילדים ביישובי הפריפריה של ישראל. נוסף על כך, הקרן מסייעת להפעלתם של חוגי ג'יו ג'יטסו והישרדות, המתקיימים בשישה מוסדות ומשמשים ככלי טיפולי להעצמת בני נוער בסיכון ברחבי הארץ בשיתוף 'דניס הישרדות'.

קיץ של ידידות

בימי חופשת הקיץ, בעוד רוב ילדי נהנים מקייטנות, בילויים ונסיעות לחו"ל, אלפי ילדים נותרים מאחור ולא זוכים להשתתף בפעילויות פנאי מיוחדות. תוכנית 'קיץ של ידידות' מאפשרת ליותר מחמשת אלפים ילדים בפנימיות הרווחה, ליהנות מחוויה בת יומיים הכוללת טיולים, לינה מחוץ למסגרת ושלל פעילויות . חוויה מספקת ילדים ונוער שפע של זיכרונות נעימים ומהווה כלי העצמה משמעותי בעבורם.

פסטיבל סרטי ילדים

מדי שנה, מתקיים בסינמטק בתל-אביב פסטיבל בינלאומי לסרטי ילדים ונוער. אנו מסייעים לילדים ממשפחות מהפריפריה החברתית והגיאוגראפית, להגיע לפסטיבל, לצפות בסרטים, להשתתף בסדנאות, ולקחת חלק בחוויה תרבותית משמעותית.

קייטנות לילדים בעלי צרכים מיוחדים

ילדים בעלי צרכים מיוחדים אינם מסוגלים לבלות בקייטנות כמו שאר בני גילם .על מנת לאפשר להם ליהנות מחופשת קיץ, כמו רוב ילדי ישראל, אנו תומכים במספר קייטנות ייחודיות המותאמות לילדים חולים ובעלי צרכים מיוחדים, ביניהן: 'סאנרייז' – קייטנה לילדים חולי סרטן, מחנה הקיץ של 'כנפיים של קרמבו', במסגרתו מבלים ילדים בעלי צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם שלושה ימים בכפר נופש, ומחנה קיץ המופעל על ידי "בית הגלגלים", ומותאם לילדים בעלי מוגבלויות פיזיות.

אפוטרופסות

הקן לידידות מסייעת לעמותת "ילדים בסיכוי – המועצה לילד החוסה", בהפעלת פרויקט האפוטרופסות לילדי ישראל. במסגרת פרויקט משמעותי זה, משמשת המועצה כאפוטרופוס לילדים נעדרי עורף משפחתי או נטושים החיים במסגרות אומנה. עובדי העמותה מתפקדים כמבוגר האחראי האמון על הדאגה לכל ילד, בכל אחד מתחומי החיים. הקרן לידידות מממנת את עלות הטיפול בילדים ובכך מאפשרת לעמותה שלא להשתמש בכספים הניתנים לילד החסוי וצוברים אותם לשימושו העתידי.

הבית של סוזן

"הבית של סוזן" היא עמותה המספקת סביבה תומכת ויצירתית לבני נוער במצבי סיכון. לעמותה מפעל תעסוקתי המציע לבני הנוער הכשרה ליווי מקצועי ורגשי לצד כישורים תעסוקתיים בתחום היצירה והתכשיטנות. אלה מסייעים יחדיו לבני הנוער להיחלץ ממצבם ולצאת לחייהם הבוגרים עם כלים הנחוצים להתפתחותם ועצמאותם העתידית.

מועדוניות אפיקים

ארגון אפיקים מפעיל תכנית ייחודית בת שש שנים המספקת מענה סוציאלי וחינוכי לילדים והורים מרקע סוציו-אקונומי נמוך. אנחנו מסייעים לארגון בפעולתו השוטפת, הכוללת ניהול של מרכזי למידה לילדים ובמקביל מרכזים להעצמת ההורים במגוון תחומים.

אור שמחה, כפר חב"ד

פנימית "אור שמחה" בכפר חב"ד, משמשת כבית לילדים ובני נוער מרחבי הארץ, מספקת להם בית חם, ביטחון ותמיכה. הקרן לידידות פועלת מזה שנים לבניית משפחתונים בפנימייה בהם מתגוררים הילדים בדירות מרווחות, משופצות ומצוידות היטב עם זוגות של הורים מאמצים ובכך מקבלים חווית ילדות משפחתית וחמה. מודל המשפחתונים מחליף אט אט את המגורים הישנים בהם ילדים רבים חלקו חדר עם מדריך אשר היה אמון על קומה שלמה. ההשפעה על איכות חיי הילדים ושיקומם היא גדולה וניכרת במידת הצלחתם בלימודים, הירידה באלימות ותופעות של מצוקה נפשית.

מפעלי החסד יד ביד

מפעל החסד יד ביד הוקם בשנת 2000 כדי לתת מענה ועזרה לעשרות משפחות נזקקות, בודדים וניצולי שואה המתגוררים בסביבות העיר לוד. הקרן לידידות מסייעת למפעל החסד יד ביד ברכישת ילקוטים וציוד לימודי, המוענקים לילדים ברחבי הארץ ממשפחות אשר ידם אינה משגת.

תרומה התנדבות