תמיכה בנפגעי טרור וטראומה

תוכניות המסייעות לחיילים נפגעי פוסט טראומה, לאלמנות ויתומי צה"ל וכוחות הביטחון.

ההתמודדות עם מצבי חירום ביטחוניים, היא חלק בלתי נפרד מחייהם של אזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון, מיום הקמתה ועד היום. כחלק ממחויבותה לביטחון ישראל הקרן לידידות מסייעת לחייליים ואזרחים רבים שנפגעו במהלך מלחמות ופעולות טרור במאמציהם לחזור לשגרה ולתפקוד רגיל.

הקרן לידידות גם מבקשת לתמוך ולחזק את משפחותיהם של חללי צה"ל ולאפשר לבנות או בני זוגם ולילדיהם לקבל תמיכה וחיבוק לאחר ששילמו את המחיר הכבד ביותר למען ביטחון אזרחי ישראל.

מענקי סיוע למשפחות אשר יקיריהם נפגעו בפעולות טרור

בספטמבר 2015 החל גל פיגועי טרור אשר גבה את חייהם של אזרחים, שוטרים וחיילים והביא לפציעתם של רבים אחרים. מניסיוננו הרב, בכל הקשור להתמודדות עם טרור, למדנו כי בתקופה המידית לאחר אירוע טרור יש למשפחות הפצועים והחללים התמודדות קשה ונטל כלכלי הנוסף לכאב הפיזי והנפשי של הנפגעים ומשפחתם. פעמים רבות על בני משפחה להחסיר שעות עבודה בטיפול בקרוביהם או לממן נסיעות תכופות לבית החולים ועוד. בעוד המדינה מפצה נפגעי טרור ודואגת לטיפול פיזי בפצועים ישנו חלל בתקופה המידית בו לא ניתנים עדיין מענים למשפחות.

הקרן לידידות החליטה על מענק מידי בסך 4,000 ש"ח אשר ניתן למשפחתו של כל פצוע או חלל ומשמש אותם בתקופה הקשה ביותר. המענק נועד גם לתת לנפגעים תחושה כי הם אינם לבד עם מצוקתם גם לאחר שתם הסיקור התקשורתי, ביקורי האח"מים והחיזוקים מהציבור.

הספינה שטה – תוכנית שייט שיקומית לנפגעי פוסט טראומה

הספינה שטה הוא פרויקט שיקומי ראשון מסוגו בעולם, בו משמש השיט ככלי טיפולי המעניק פעילות מעצימה והפגתית ללוחמי צה"ל הסובלים מפוסט טראומה. התכנית מופעלת על ידי עמותת "אתגרים" במימון וסיוע הקרן לידידות ובמסגרתה המשתתפים נפגשים מדי שבוע, לומדים את עקרונות השייט, משיטים כלי שייט שונים, יוצאים לסדנאות בטבע ומשתתפים בקורס סקיפרים המקנה להם תעודת משיט. מחקרים שבוצעו על התכנית הראו בבירור כי משתתפיה הראו סימנים מובהקים של החלמה וירידה בסימפטומים הנפשיים, כולל ירידה בצורך בתרופות ועלייה בתחושת המסוגלות האישית והאושר.

רטורנו – חיבוק מגן – תוכנית לטיפול בהלומי קרב משוחררי צה"ל

חיבוק מגן היא תוכנית המטפלת, ללא תשלום, בהלומי קרב משוחררי צה"ל הסובלים מתופעות פוסט טראומטיות. כל אחד מהמשתתפים בתוכנית זכאי לעשר שעות טיפול שבועיות למשך תשעה חודשים, בליווי איש של מטפל מומחה. למשתתפים בתוכנית המופעלת על ידי ארגון 'רטורנו' במימון הקרן לידידות מוצע מגוון רחב של סוגי טיפולים: מטיפולים פרטניים, דרך טיפולם קבוצתיים לפי שיטת 12 הצעדים, עד טיפולים אלטרנטיביים בעזרת בעלי חיים.

מחנות עוצמה – מחנות חווייתיים ליתומי צה"ל וכוחות הביטחון

מחנות עוצמה הם מחנות בני ארבעה עד חמישה ימים, המיועדים ליתומי צה"ל וכוחות הביטחון בגילאי 6-18. במסגרת המחנות, הנערכים בחופשות סוכות, חנוכה, פסח ובחופשת הקיץ, נהנים הילדים מחוויה מעצימה ומרגשת ופוגשים ילדים ובני נוער נוספים במצב דומה, איתם הם יכולים להזדהות ולחלוק חוויות, תוך שהם נהנים משפע של פעילויות ואטרקציות, בליווי צוות מקצועי ומנוסה של מדריכים מתנדבים.

תרומה התנדבות