כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולמו ומלואו!

חניכת ניידת טיפול נמרץ ראשונה של מגן דוד אדום ביישובים דרוזים בגליל

הבוקר (א') הושקה בטקס מיוחד בתחנת מגן דוד אדום בג'וליס ניידת טיפול נמרץ. הניידת תספק מענה רפואי מתקדם לתושבי המועצה המקומית וליישובי הסביבה ותסייע רבות לשפר את המענה הרפואי שמעניק מגן דוד אדום למשתמשי הדרך הרבים בכבישים 70 ו-85 הסמוכים. עד כה, פעל בתחנה אמבולנס רגיל בלבד.

הטקס התקיים במעמד, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף, תורם הניידת מר מונהאל חמוד הבעלים של רשת Merkaza, נציג הקרן לידידות, מר ספואן מריח, ראש מועצת ג'וליס, עו"ד וויסאם נבואני, מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין ומנכ"לית אגודת ידידי מד"א בישראל הגב' אורלי אריאל. הניידת החדשה שתפעל שבעה ימים בשבוע, נתרמה ע"י מונהאל חמוד, תושב ירכא והבעלים של רשת Merkaza באמצעות אגודת ידידי מד"א בישראל ותופעל במימון משותף של מגן דוד אדום והקרן לידידות שבמשך שנים רבות מסייעת לחזק את חוסנה של מגן דוד אדום לטובת ביטחון ובריאות תושבי מדינת ישראל באמצעות תרומת אמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ ותרומת מאות מכשירי דפיברילטורים שנפרסו במקומות ציבורים ובבתי כנסת.

חניכת ניידת הטיפול הנמרץ החדשה התאפשרה הודות לתהליך שיפור השירותים של מד"א ולשיתוף הפעולה עם המועצה, התורם מר מונהאל חמוד והקרן לידידות שמסייעת במימון תפעול הניידת ב-5 השנים הבאות. הניידת המתקדמת מופעלת על ידי פאראמדיקים של מד"א, מאפשרת מתן מגוון רחב יותר של טיפולים למצבי חירום מורכבים ומסובכים ותסייע לקצר את זמני ההגעה של צוותי מד"א במקרה חירום רפואי.

מעל 130 עובדים ומתנדבים, מהם כ- 70 מתנדבי נוער שמאיישים את נקודת ההזנקה של מד"א בג'וליס. כ-150 מתושבי המועצה הוסמכו כנאמני חיים, בהם רופאים, אחיות ותושבים נוספים. התחנה משרתת את תושבי המועצה, המונים כ- 7,000 נפש ואת תושבי יישובי הסביבה. התחנה מאופיינת בפעילות ההומניטרית הייחודית שהיא מקפידה לעשות למען תושבי האזור, דוגמת איסוף וחלוקת מזון לקראת חג הקורבן, סיוע לשירותי הדם של מד"א בקיום ימי התרמה וימי הסברה בבתי הספר. בשנה וחצי האחרונות מתנדבי נקודת ההזנקה של מד"א בג'וליס הפעילו את מערך הדגימות לקורונה במתחם ההיבדק וסע של מד"א במועצה ובבתי התושבים והובילו את מבצע החיסונים שבמהלכו חוסנו אלפים מהתושבים, כולל בני נוער.

מתנדבת מד"א לובנה קואס הנו, בתו של סולימן קואס ז"ל תושב ג'וליס שהיה נהג אמבולנס ונהרג בתאונת דרכים בשנת 1984 נשאה דברים בשם המשפחה: "לקחנו על עצמנו את המשימה החשובה של הכשרת צוותים מצילי חיים כאן ביישוב, כדי להמשיך את דרכו של אבא. אני עומדת כאן היום וראשי מורם בזכות כך שגדלתי על ערכי הצלת חיים בדרכו של אבא. כל זה לא היה קורה בלי ראש העדה, מנכ"ל מד"א, הקרן לידידות, ראש המועצה ואנשי המועצה על תמיכה בלתי פוסקת. אני מודה לכולם מכל הלב".

ראש המועצה המקומית ג'וליס, עו"ד וויסאם נבואני: "לקחתי על עצמי לשפר את איכות הקשר עם מד"א תוך שיתוף פעולה נפלא בנינו. במד"א מצאנו אוזן קשבת, לב רחב, נגישות ומענה מהיר לתושבינו. אני מחזק את ידי מד"א ומודה לכם על הסיוע הבלתי נגמר למען ערך הצלת החיים. אני שמח כראש הראשות ששירותים נפלאים מסוג זה מותאמים וקורמים עור וגידים בג'וליס, זה מצביע על הרמה החברתית והחוסן החזק הגבוה שלנו. בכל רגע נתון, יש לנו למעלה מ-50 מתנדבים זמינים ביישוב למתן שירותים מצילי חיים למד"א – כל הכבוד לכל המתנדבים והעובדים, אשר בלעדיהם זה לא היה קורה".

ספואן מריח- מנהל תחום חירום וביטחון, יחד עם אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, במהלך הטקס

מונהאל חמוד שתרם את הניידת: "אני עומד כאן היום מתרגש ושמח. אני מאחל בהצלחה לכולם ומודה לשותפים מכל הלב. נמשיך לעזור לכל תושבי ג'וליס מכל הלב".

נציג הקרן לידידות, מר ספואן מריח: "אני רוצה להודות למד"א, שותפינו לדרך במהלך שנים רבות. אני בטוח שנמשיך להציל חיים יחד בעתיד. אני מודה למועצה ולמכובדים הנמצאים כאן, בלעדיהם זה לא היה קורה. אנו כאן כי המקום הזה ראוי לתחנה ויש כאן בית שיודע לעבוד בצורה מקצועית למען הצלת חיי אדם".

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השיח' מוואפק טריף: "כמעט מדי יום נזקקים תושבי הכפרים לניידת מצילת חיים. השקת הניידת חשובה והיא תסייע במערכת הקודש של סיוע לאחר. מד"א הפך מזמן לשם נרדף לתרומה, נתינה ועזרה לזולת – לכל אדם. יחד עם השותפים לדרך, הם ממלאים את החסר למען התושב. תודה והוקרה למד"א, על מעשיהם מצילי החיים למען הציבור. תודה למנכ"ל מד"א, אלי בין, על תרומתכם המרגשת למען ג'וליס. תודה לכל עובדי ומתנדבי הארגון ולשלל הגופים אשר סייעו בתרומה – הקרן לידידות, התורם מונהאל חמוד וכמובן למשפחה היקרה של סולימן ז"ל שסייעה בהקמת נקודת ההזנקה לזכרו." מנכ"ל מד"א, אלי בין: "תודה מיוחדת ורבה לכלל השותפים לדרך ולמשפחה יוצאת הדופן, אשר בלעדיהם – לא היינו כאן היום. אני מודה למר מונהאל חמוד על תרומתו הנדיבה ומודה לראש המועצה, מר וויסאם נבואני ולקרן לידידות על שיתוף הפעולה רב השנים שהוביל להצבת הניידת טיפול נמרץ ראשונה בישוב דרוזי בגליל, אשר תסייע להציל חיים".

תרומה התנדבות