מאות מתנדבי הקרן לידידות מבקרים לרגל פורים כ-1500 קשישים בודדים ומעניקים להם משלוח מנות חגיגי

המבצע מתקיים ב-22 יישובים ברחבי הארץ תחת הקפדה קפדנית על כללי בטיחות קורונה והנחיות משרד הבריאות

כחלק מפעילותה המתמשכת לשיפור רווחתם של הקשישים בישראל, וצמצום תופעות הבדידות והעוני בקרבם, מקיימת הקרן לידידות פעילות מיוחדת לפורים במסגרתה יגיעו מאות מתנדבים לבתיהם של כ-1500 קשישים בודדים ויעניקו להם משלוח מנות משמח.

המבצע יתקיים ב-22 ערים ברחבי הארץ ותחת הקפדה קפדנית על כללי הבטיחות בזמן קורונה והנחיות משרד הבריאות. בחלק מהיישובים ישולב גם "רכב שמחה" בחלוקה שיסתובב ברחבי העיר עם הופעה ניידת של שירי פורים בשפות שונות. הרכב יגיע למוקדים בהן מתגוררת אוכלוסייה גדולה של בני הגיל השלישי.

אחד מהקשישים שכבר זכו ליהנות מהפעילות הוא בוביק ליאוניד ניצול שואה  בן 96 המתגורר לבדו באופקים. ליאוניד שמע את רכב השמחה ויצא למחוא כפיים " בכלל לא זכרתי שיש חג פורים, כששמעתי מוזיקה וראיתי את הרכב עם המוזיקה, זה מאוד שימח אותי . איזה כיף שלא שוכחים אותנו ." הקשיש קיבל גם משלח מנות וממש שמח " תודה רבה , זה מחמם את הלב שעדיין אכפת למישהו ".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "משבר הקורונה גבה מחיר כבד מהקשישים בישראל והחמיר דרמטית את תופעת הבדידות שגם כה נפוצה בקרב אוכלוסייה רגישה זו. לשמחתנו שום אתגר לא עוצר אותנו ואת מתנדבינו מלמצוא דרכים בטיחותיות להרבות שמחה בקרב הקשישים בשלל דרכים יצירתיות". הקרן לידידות הינה ארגון הסיוע החברתי הגדול בישראל. הקרן פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל באמצעות סיוע לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, עידוד עלייה וקליטה, סיוע למאות אלפי יהודים מיעוטי משאבים ברחבי העולם והשקעה ברווחת אזרחי ישראל וביטחונם בשעת חירום. כל זאת הודות   לתרומתם הנדיבה של נוצרים ויהודים אוהבי ישראל ברחבי העולם , במהלך 20 שנות פעילותה בארץ, גייסה הקרן מעל ל-5 מיליארד₪, מלמעלה מ-1.6 מיליון תורמים, לטובת מאות פרויקטים חברתיים בישראל.

תרומה התנדבות