מבצע "ערבות ישראל" לחילוץ יהודי אוקראינה יצא לדרך!

ב6 במרץ, יצא לדרך מבצע "ערבות ישראל" לחילוץ יהדות אוקראינה עם הגעתם ארצה של כ-400 פליטים זכאי חוק השבות, בהם כ-100 ילדים חסרי עורף משפחתי מאוקראינה במסגרת מבצע משותף של משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית והקרן לידידות ובסיוע תרומות הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד. שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל ונשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין קיבלו את פני העולים למרגלות המטוס

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "גורל יהודי ישראל ויהודי התפוצות שזור זה בזה, והיום יצאנו לאחד המבצעים הגדולים בתולדות מדינת ישראל להצלת יהודי אוקראינה שנמלטים מאש הקרבות – מבצע ערבות ישראל. המשרד בראשותי ידאג לסייע לכל יהודי שמבקש לעלות לישראל בדרכם הארוכה שעוברים מאוקראינה דרך הגבולות המדינה ועד התאקלמות כאן."

ראש הממשלה נפטלי בנט מקבל את העולים

ביום ראשון, מדינת ישראל בהובלת משרד העלייה והקליטה וארגוני העלייה החלה את אחד המבצעים החשובים והמשמעותיים להצלת יהודי אוקראינה הנמלטים מאש הקרבות באוקראינה, ועברו דרך מרכזי העלייה שפתחו הסוכנות היהודית והקרן לידידות במדינות הגובלות באוקראינה.

מאז פרוץ המלחמה באוקראינה הגיעו לישראל 467 זכאי עלייה, ובהם כ-140 הגיעו בסוף השבוע האחרון. נציגי הקרן לידידות, משרד העלייה והקליטה, נתיב והסוכנות היהודית פוגשים את זכאי השבות למרגלות המטוס ומלווים אותם בשרשרת הקליטה בישראל.

משרד העלייה והקליטה העניק למבצע את השם: "ערבות ישראל" – כשמו כן הוא ערבים זה לזה. המשרד בראשות השרה תמנו שטה נערך לקליטת חירום של אלפי זכאי חוק שבות שעתידים לעלות לישראל מאוקראינה.

כחלק מתכנית החירום לקליטת עולי אוקראינה, אשר גובשה בידי הגורמים המקצועיים בהנחיית שרת העלייה והקליטה, משרד העלייה והקליטה ידאגו לספק לכל עולה מעטפת קליטה ראשונית רחבה להתאקלמות מיטבית והליך מיצוי זכויות מיוחד. בנוסף, אנשי המשרד יפנו את העולים לפתרונות דיור מידיים וזמניים בבתי מלון, שהוכנו מבעוד מועד כחלק מתכנית החירום.

בתקופה הקרובה מתעתדים לעלות למדינת ישראל אלפי זכאי חוק השבות. משרד העלייה והקליטה נערך לקבל את הזכאים ולדאוג לתהליך קליטתם המיטבי. היום החלה הסנונית הראשונה, עם עלייתם של כ-400 זכאי חוק השבות – ובהם כ-320 עולים משתי טיסות שונות וכ-100 ילדים חסרי עורף משפחתי מאוקראינה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "הילדים המתוקים שפגשתי בשדה התעופה הדביקו אותי בהתרגשות הגדולה שעטפה אותם להגיע לישראל ולקבל פנים מזמינות, וחיבוק גדול. הילדים שאין להם הורים או בית מייצגים את הצורך העז של כל הנמלטים לישראל בחום ותחושת ביטחון. מדינת ישראל תסייע לאותם ילדים ושאר עולים בכלל המשאבים הקיימים בידי ממשלת ישראל תוך הקצאת תקציב ייעודי לקליטתם המיטבית לעבור את התקופה הקשה שעוברת עליהם אחרי בריחתם מאש הקרבות. אני פועלת בשיתוף פעולה מלא עם השרים השותפים וכלל הגורמים- יחד נעשה ונצליח, יחד למען אחינו ואחיותינו מאוקראינה".

יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל: "״הסוכנות היהודית, בשיתוף עם משרד העליה והקליטה, הקרן לידידות וארגונים נוספים, פועלת מסביב לשעון כדי לעזור ליהדות אוקראינה בשעתה הקשה ולסייע בהבאת העולים מאוקראינה לחוף מבטחים בישראל – הבית הלאומי של העם היהודי. אני מודה לקהילות היהודיות ובהן לפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, קרן היסוד, ולידידים  אוהבי ישראל מרחבי העולם שנרתמו למבצע סיוע חסר תקדים למען יהודי אוקראינה״.

נשיאת הקרן לידידות יעל אשקטיין: "מבצע 'ערבות ישראל' הוא פעילות מצילת חיים, ערכית וחשובה מאין כמוה. אני גאה כי לנו בקרן לידידות יש את האפשרות להיות חלק תורם ומשמעותי בהוצאתו אל הפועל בימים מאתגרים כאלה. המבצע הזה מסמל את מהות הציונות והערבות ההדדית. אני מודה לשותפינו הרבים במשרד העלייה והקליטה בראשות השרה פנינה תמנו שטה, הסוכנות היהודית, נתיב, משרד החוץ ,חב'ד, ג'וינט ולתומכים הרבים שנרתמו למאמץ משותף, ולאנשי הקרן על פעילותם המסורה בכל שעות היממה במוקדי ההתרחשות במזרחי אירופה וגם בארץ. הקרן תסייע בקליטתם המיטבית של העולים בישראל.

תרומה התנדבות