מגיאורגיה לכיתה א'

משפחת בגשווילי תכננו את עלייתם ארצה חודשים רבים, אך התפשטות נגיף הקורונה שיבשה את תוכניותם ובמקום הגעה המיוחלת לארץ בתחילת מרץ, המשפחה עלתה בסיוע הקרן לידידות במאי . "מאוד התלבטנו מה לעשות, אבל ראינו שישראל מתמודדת טוב עם קורונה, יחסית לכל העולם. עם הזמן גם ראינו שיש איזושהי חזרה לשגרה ועם הטיסה המיוחדת עבור העולים מגאורגיה שהקרן לידידות ארגנה, הצלחנו לעלות לישראל". קטי ואלנה,  בנותיו התאומות הזהות , בנות השש עולות לכיתה א' השנה ומאוד מתרגשות, אחותם הגדולה מירים תתחיל את לימודיה בכידה ד'. "היינו שבועיים בבידוד בבית מלון בבידוד אחרי שנחתנו, כי הילדות עוד קטנות, אבל עכשיו, כשאנחנו כבר בדירה שלנו בנתניה, הן עסוקות בהתרגשות לקראת תחילת שנת הלימודים . אנחנו יודעים שמערכת החינוך בארץ שונה מזו שבגאורגיה, שביסודי הם לומדים בעיקר  דרך משחק. אני קצת חושש, כי הילדות לא מדברות עברית, אבל אנחנו יודעים שהילדים לומדים עברית מאוד מהר".

"אנחנו ממש מתרגשות להתחיל כיתה א'. הכי חשוב זה להכיר חברות חדשות וללמוד עברית. אנחנו אוהבות לרוץ ולשחק וגם ללמוד דברים חשדים . אחות הגדולה שלנו כבר למדה בבית ספר בגאורגיה, אנחנו יודעות שבית ספר זה אומר הרבה ספרים ומחברות. אנחנו גם נהיה תלמידות, אבל בישראל", אמרו הבנות.

יעל אקשטיין , נשיאת הקרן לידידות : "אנו שמחים על הזכות שניתנה לנו לסייע בעליית היהודים  ֳֵבתקופה כה מורכבת וכן להיות מעורבים בחייהם גם לאחר עלייתם ארצה ולסייע בהשתלבותם בחברה הישראלית".

תרומה התנדבות