ירושלים, ים, ריח של שישי או ספרות עברית: מה הכי ישראלי בשביל העולים החדשים?

לרגל יום העצמאות עולים חדשים שקבעו את ביתם בישראל אך בחודשים האחרונים מספרים ל-N12: זהו הדבר הכי ישראלי בעינינו • גילי סייפרהלד אוהב מאוד את השפה העברית, יסמין פיינגולרנט חושבת שהכי ישראלי זה לחיות בירושלים – ובני הזוג בוקצ'ב נדהמו מהאהבה והחום

N12| פורסם 15/04/21 19:06 

לחיות בירושלים, ליהנות מהחום של עם ישראל, ריחות של יום שישי וקריאת ספרות עברית – אלו רק חלק מהדברים שמחברים את העולים החדשים לישראל וגם הופכים אותם לבסוף לישראלים מן המניין. שלושה עולים חדשים שחוגגים השנה לראשונה את יום העצמאות בישראל, מספרים ל-12N מה "הכי ישראלי" בעיניהם

גבריאל (גילי) סייפרהלד עלה מארגנטינה לפני כחודש יחד עם אשתו אלחנדרה ושני ילדיהם. "תמיד היינו מאוד ציונים וידענו שנעלה לישראל. היינו חלק מהקהילה היהודית גם בארגנטינה. הוריי היו ניצולי שואה שהצליחו לברוח והגיעו לארגנטינה ב-1942. אני הייתי מלמד ספרות ישראלית ועברית במסגרות שונות. אנחנו מאוד שמחים בארץ".

"זה אחרת לחגוג את יום העצמאות כאן בישראל, מאוד מרגש", מודה גבריאל. "בשבילי להיות ישראלי זה להיות שותף קודם כל לגורל של עם ישראל, לטעום את הטעמים, להריח את הריחות של שישי בארץ, לקרוא את הספרות הישראלית ולשמוע ולדבר עברית כל היום".

גבריאל (גילי) סייפרהלד, עולה חדש שחוגג את יום העצמ (צילום: הקרן לידידות)
גבריאל (גילי) סייפרהלד | צילום: הקרן לידידות

"אני מאוד אוהב את השפה העברית", הוא מוסיף. "תמיד השתדלתי גם לקרוא ספרות בעברית. זה מדהים עבורי שאפשר פשוט להיכנס לחנות ולבחור איזה ספר שאני רוצה בעברית. אני מאוד אוהב את דויד גרוסמן למשל, אז זה מדהים אותי לקרוא בספרים שלו על נופי הארץ ופתאום להגיע לכאן ולראות את זה, להרגיש את זה, לחוות את זה".

זורב וננה בוקצ'ב עלו לפני כחצי שנה מגאורגיה יחד עם ששת ילדיהם. גם הם היו מחוברים לקהילה היהודית בארצם ולמסורת, אך בכל זאת מאוד הופתעו מהחום ומהתמיכה שעטפו אותם בישראל. "אנחנו כבר 'ותיקים', עוד מעט חצי שנה בארץ וגרים בבת ים. יום העצמאות של מדינת ישראל זה חג מאוד מיוחד עבורנו".

"הילדים השתלבו פה מאוד מהר", הם הוסיפו. "בעיקר בזכות האהבה הגדולה והרבה חום שקיבלו מכל הסביבה – גם מהמשפחה המורחבת שיש לנו כאן וגם מאנשים שמעולם לא הכרנו. תמיד ידענו שעם ישראל חם ואוהב, אבל לא חשבנו שעד כדי כך. אנחנו שמחים ומאושרים על ההחלטה שעשינו לעלות לישראל. הילדים יגדלו כאן ואנחנו בטוחים שהם גם יהפכו לאזרחים מדהימים, כמו הישראלים שפגשנו ואנחנו ממשיכים לפגוש".

יסמין פיינגולרנט, עולה חדשה שחוגגת את יום העצמאות (צילום: הקרן לידידות)
יסמין פיינגולרנט | צילום: הקרן לידידות

"אנחנו גם אוהבים מאוד את הים, שביחד עם השמש והחום של עם ישראל זה הדבר הכי ישראלי בעינינו. אנחנו מודים לבורא עולם על כך שאנחנו חיים בישראל ולכל עם ישראל על קבלת פנים חמה ואוהבת שהם מעניקים לעולים החדשים", אמרו בני הזוג בוקצ'ב.

יסמין פיינגולרנט, בת 27, עלתה לבדה מברזיל לפני כחודש. היא חיה בירושלים ולומדת עברית. "חלמתי לעשות את הצעד הזה כבר המון זמן", סיפרה. "ידעתי עברית לפני שעליתי לארץ ועכשיו אני ממשיכה ללמוד באולפן בירושלים. הכי ישראלי בעיניי זה לחיות בירושלים. אני גרה כאן עכשיו וממש מרגישה שאני מגשימה את החלום שלי ושל המשפחה המורחבת שלי. אני גם מאוד מתחברת לים ולתל אביב ורוצה לנסות לחיות גם שם".

זורב וננה בוקצ'ב עם ילדיהם, עולים חדשים שחוגגים את (צילום: הקרן לידידות)
זורב וננה בוקצ'ב עם ילדיהם | צילום: הקרן לידידות
נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין  (צילום: אוליביה פיטוסי )
יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות | צילום: אוליביה פיטוסי

יותר מ-4,000 עולים שהגיעו ארצה בשנה החולפת בסיוע הקרן לידידות חוגגים לראשונה את יום העצמאות עם משפחתם המורחבת ועם חברים חדשים שהספיקו לרכוש. יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, אמרה: "לראשונה בחייהם, מצטרפים היום העולים החדשים לכל אזרחי המדינה לחגיגות יום העצמאות".

"מאז הקמתה, מדינת ישראל מהווה מולדת לכל יהודי בעולם, המקום שבו הם יכולים לחיות בגאווה ובבטחה כיהודים. אנו גאים על הזכות לסייע לאלפי יהודים בכל שנה, מאוקראינה ועד אמריקה הלטינית, להגיע לחוף מבטחים ולממש את חלומם הציוני לקבוע את ביתם בישראל. חג עצמאות שמח!".

לכתבת המקור לחצו כאן

תרומה התנדבות