כדי שלא יהיו לבד: בית חם לחיילים בודדים

בית החייל החדש יצטרף לעשרה בתי חייל המופעלים על ידי הקרן לידידות ברחבי הארץ, ומעניקים בית לחיילים בודדים ולחיילים הזכאים למקום לינה מסיבות שונות.

על פי ההגדרה הצה"לית, חיילים בודדים הם חיילים המנותקים ממשפחותיהם האורגניות מסיבות שונות. כמו כולם, גם הם זקוקים למקום מגורים הולם במהלך השירות, לחום אנושי ולמסגרת ותמיכה רגשית. מנתוני עמותת "בית חם לכל חייל" שהוקמה על ידי אזרחים מתנדבים למען חיילים בודדים, עולה כי בצה"ל משרתים כיום כ-5,800 חיילים שזכו למעמד של חייל בודד. כמחציתם משרתים במערך הלחימה של הצבא. מחצית מכלל החיילים הבודדים הם בנים למשפחות שאינן מתגוררות בארץ, חלקם מחויבי גיוס על פי חוק גיוס חובה וחלקם מתנדבים. היתר הם ישראלים עליהם חל חוק גיוס חובה, שאינם יכולים לגור בבתיהם.

האפשרויות שעומדות לרשותם במהלך השירות נעות בין מגורים בקיבוץ (כ-400 חיילים), בדירות שמחזיקה האגודה למען החייל (כ-800 חיילים), וחלק הארי, כ-2,000 חיילים, שוכר דירות באופן עצמאי בסבסוד חלקי של הצבא. אחרים גרים בבתי החייל במשך תקופה ארוכה ולעיתים במהלך כל השירות הצבאי.
הבית החם הוא פרי שיתוף פעולה של הקרן לידידות, ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ועיריית ראשון לציון. הקמת הבית, בסך כ- 15 מיליון דולר, תמומן מכספי תרומות של הארגונים.

 

תרומה התנדבות