לא משאירים פצועים בשטח- משבר הקורונה הביא לזינוק של 300% במספר המשפחות של נכי צה"ל שנזקקו לסיוע כלכלי לפני פסח. הקרן לידידות הייתה שם לסייע!

המשבר הכלכלי, שנגרם עקב ההתמודדות עם נגיף הקורונה, לא פסח על רבים בישראל ולצערנו אנו נדרשים לסייע לאוכלוסיות שלא נזקקו בעבר. אחת האוכלוסיות שנפגעו קשות מהמשבר הם נכי צה"ל. קצבת נכה צה"ל מחושבת לפי 49 ש"ח על כל אחוז נכות, כך שסך הסיוע אינו גבוה מאוד ובקורונה המצב החמיר כאשר בנות ובני זוג של נכים רבים איבדו את מקור פרנסתם. על פי נתוני ארגון נכי צה"ל בפסח 2020 נעזרו כ-400 משפחות בסלי מזון מהארגון כדי לחגוג את פסח. בפסח 2021 מספר זה זינק ל-1200 משפחות.

הקרן לידידות לא נותרה אדישה ובמסגרת סיוע ל-40 אלף משפחות נזקקות לקראת הפסח תרמה כרטיסים בשויי 700 שקלים באמצעות ארגון נכי צה"ל ל-500 משפחות נכי צה"ל אשר נכנסו למעגל העוני עקב משבר הקורונה.

"נכי צה"ל הקריבו את בריאותם למען עם ישראל. כעת כשהם זקוקים לסיוע אנחנו נהיה שם בשבילם. הסולידריות היא שתגרום לחברה הישראלית לצאת מחוזקת ממשבר הקורונה" אמרה יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות.

אל"מ (מיל.) ספוואן מריח, מנהל תחום חירום וביטחון ומיעוטים בקרן לידידות, נפגש עם נציגי ארגון נכי צה"ל שערכו לו סיור בבית הלוחם בתל אביב .

ספוואן מול הפסל של אליהו אלקראס שפיסל את דמותו בעת שנפל בשבי במלחמת יהוכ"פ. ספוואן מציין כי אין יותר סמלי מלעמוד מול פסל זה בערב חג החירות.

לכתבה נוספת בנושא באתר ynet לחצו כאן

תרומה התנדבות