מאירים את הלבבות

חג החנוכה יצוין השנה בצורה אחרת ממה שאנחנו רגילים, אבל אפילו מגיפה עולמית לא תמנע מאיתנו, בקרן לידידות, להעלות חיוך מלא בחום על שפתיהם של אלו שזקוקים לכך יותר מכל. ויהי אור

חנוכה 2020 ייזכר כאחד החגים שחגגנו באופן שונה מבדרך כלל. השנה לא ניתן יהיה לקיים הדלקת נרות יחד עם הקשישים וגם המפגשים יהיו ממרחק של שני מטרים לפחות. למרות ההגבלות, ב"קרן לידידות" החלטנו גם בחנוכה לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות שיאירו את החג ויחממו את החורף לקשישים ברחבי ישראל ולמשפחות נוספות אשר נקלעו למשבר.

אנחנו בקרן לידידות מודעים לעובדה שהבדידות היא אחת התחושות הקשות שמלוות אנשים בגיל השלישי. תחושת הבדידות אף הוקצנה בחריפותה על רקע מגיפת הקורונה. מעבר לפן הפיזי של הבדידות, רבים מאותם קשישים לא מסוגלים לדאוג לעצמם לאמצעי חימום, בגדים מחממים ותאורת חירום לימים הקרים. זאת ועוד, לא פעם הקשישים מרותקים למיטות ואינם בעלי עורף משפחתי, כך שבעצם אין מי שדואג לשלומם, אין מי שמסייע להם בשגרה ובעיקר – אין מי שמביע בהם עניין. כיוון שכך הם חווים בדידות קשה אליה נלווה לא פעם מצב בריאותי ירוד ועוני קשה.

אל תמונת המציאות המורכבת הזו נכנסים אנשי "הקרן לידידות" במטרה להפיח חיים חדשים בקרב מי שחשים מעט שקופים. את פרויקט "מאירים בידידות" נפעיל השנה באופן מעט שונה: השנה מערך המתנדבים ורכזי השטח יגיעו השנה אל בתי המוטבים, יניחו על מפתן הדלת את החבילות ויתרחקו מרחק של 2 מטרים כדי לשמור על הבריאות של כולם. המרחק הזה אמנם לא מאפשר חיבוק, אבל מאפשר שיחה נעימה וחיוך שמחממים את הלב. במסגרת המבצע יחולקו לקשישים חבילות אשר יכללו צעיף מפנק, תאורת חירום, כירבולית ממותגת וסממנים של חג החנוכה / כריסטמס. באופן הזה כל אחד מהקשישים יוכל לדעת שחושבים עליו, דואגים לו ועוטפים אותו בהמון חום ואהבה.

בכל הנוגע למשפחות שלפני משבר הקורונה לא נזקקו לסיוע של שירותי הרווחה, גם להן "הקרן לידידות" נותנת בחג החנוכה קרן אור של תקווה. השנה נחלק לאותן משפחות סיוע מורחב, הכולל מענק בגובה 700 שקלים לכל משפחה. כך המשפחות יוכלו להצטייד באביזרים לקראת החורף, במוצרי מזון איכותיים ולחגוג את חג החנוכה כמעט כמו בימים כתיקונם.

אוכלוסיה נוספת שתיהנה מפועלה של הקרן לידידות לקראת החורף הקרוב הם קשישים המתגוררים בכפרים וערים קרות ברמת הגולן ובכפרי הפזורה הבדואית בנגב. רשימות הקשישים יוכנו על ידי רכזי השטח, וכל אחד מהם יקבל לקראת החורף שמיכת פוך איכותית ומחממת שתוכל לעטוף אותו בלילות החורף הקרבים.

מי שייקחו חלק במבצעי החלוקה הם מתנדבים מכל רחבי הארץ שפותחים את הלב כדי לסייע למי שידם אינה משגת. בין יתר השותפים הנפלאים של "הקרן לידידות" ניתן למנות עובדי חברות עסקיות דוגמת "נטפים", "בינת", "אלביט" ו"מטב", מתנדבים מטעם ארגונים ועמותות (דוגמת מד"א, "אחריי", "איחוד הצלה" ו"הלל", וכן מתנדבים ממוסדות חינוך ברחבי הארץ. כל אלו יצטרפו אל מערך המתנדבים הקבועים של הקרן לידידות ויחד יסייעו להפיץ הרבה אור ולחמם את הלבבות לקראת החורף הקרוב. השילוב בין הלב הרחב של המתנדבים והעשייה הגדולה של הקרן לידידות מאפשרים לאלפי קשישים ומשפחות ברחבי הארץ ליהנות מקרן של אור לקראת חנוכה והחורף הקרוב. אמנם אנחנו נמצאים בעיצומה של מגיפת הקורונה ואמנם לעיתים נדמה שקל להתעלם מהשכבות החלשות באוכלוסיה. אנחנו ב"קרן לידידות" מוכיחים שאפשר גם אחרת. אפשר לדאוג לסיוע בכל גיל ובכל האזורים, אפשר לתת יד ברגעים קשים, אפשר ליצור שיתופי פעולה נפלאים שמחברים בין הלבבות. כל מה שצריך זה רצון טוב ויכולת נתינה. כשיש את שני אלו, הרי שהאור במהרה יגיע לכל פינה.

תרומה התנדבות