מציידים את כל כיתות הכוננות ביישובי קו העימות בשכפ"צים ותיקי עזרה ראשונה

בתיאום עם פיקוד העורף והמועצות האזוריות והמקומיות חילקנו כ-1500 שכפ"צים וכ-150 תיקי עזרה ראשונה ל-105 כיתות הכוננות של יישובי קו העימות בעקבות התחממות הגזרה הצפונית. ציוד זה מצטרף לשאר מאמצי הקרן מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" והסיוע המיידי שנותנת הקרן לכוחות הבטחון, החירום וההצלה. בשבועיים וחצי האחרונים, חילקה הקרן 4,100 שכפ"צים, 500 תיקי חובשים, תמכה ב-2 מיליון ₪ עבור שוברים בשווי כסף של 5,000 ש"ח עבור 400 משפחות החיילים שנפצעו בינוני ומעלה בשיתוף האגודה למען החייל והציבה 30 מיגוניות ביישובי הצפון.

ספואן מריח, מנהל מחלקת חירום ובטחון בקרן לידידות: "מאז תחילת המלחמה הקרן לידידות עומדת בקשר עם כל השותפים שלנו מפיקוד העורף ומארגוני החירום וההצלה בארץ ואנו פועלים באופן מיידי על מנת לספק את הצרכים שהם מעלים. עם היוודע החוסר במוכנות של  כיתות הכוננות ביישובי קו העימות, נרתמנו לסייע בהצטיידותן, באופן מקיף, על ידי חלוקת מיגון אישי וציוד רפואי, שכפ"צים ותיקי עזרה ראשונה. חיזוק מערך ההגנה הוא בין המטרות המרכזיות של הקרן לידידות ונמשיך לפעול ולסייע בהתאם לצרכים שעולים מהשטח."

חלוקת השכפ"צים ותיקי העזרה הראשונה לכיתות הכוננות ביישובי הצפון מצטרפת לסיוע של הקרן לידידות שמאז פרוץ המלחמה עומד על כ-50 מיליון ₪ עבור סיוע לתושבי הדרום והצפון וכוחות הבטחון וההצלה. עם תחילת הלחימה, גורמי הקרן יצרו קשר באופן מיידי עם ראשי רשויות העוטף, פיקוד העורף, בתי החולים, ארגוני המזון, ארגוני הבטחון וההצלה ועוד, על מנת להבין את הצרכים ולתמוך בהתאם. בין היתר על ידי חלוקת עשרות אלפי מנות מזון וערכות הפגה למשפחות וקשישים בדרום ובצפון, חלוקת תווים למשפחות שפונו מהדרום, תמיכה בנט"ל ועוד. בנוסף, הפעילה הקרן לראשונה את חפ"ק הידידות בסמוך למרכז לזיהוי חללים, המספק מקום שהייה ורענון למשפחות וכוחות הביטחון הנמצאים בו ימים כלילות ושם יכולים לנוח, לקבל שתיה חמה וקרה, חטיפים וגישה לחשמל. הקרן לידידות, כארגון החברתי הגדול בישראל תמשיך לפעול לחיזוק חוסנם החברתי של אזרחיות ואזרחי ישראל, במיוחד בעת הזו.

תרומה התנדבות