על רקע התמשכות משבר הקורונה, הקרן לידידות יוצאת במבצע סיוע חסר תקדים בהיקפו לקראת תחילת שנת הלימודים ולקראת ראש השנה

כ-260 אלף נזקקים, קשישים  וילדי רווחה קיבלו מענקי סיוע במזון וביגוד בשווי כולל של כ-33 מיליון שקלים הודות להתגייסותם של מעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל. לפעילות המיוחדת הזו לקראת חגי תשרי , הקדישה הקרן תקציב הגבוה מעל לפי 2 מהתקציב שהוקדש לפעילות ב-2020

במסגרת המבצע יחולקו:

  • 14,000 שוברים של "תו הזהב" בשווי 400 שקלים לרכישת מזון יחולקו למשפחות עם ילדים הנמצאים במסגרות יום של משרד הרווחה. 16,500 שוברים נוספים בשווי 500 שקלים לשובר יחולקו למשפחות חד הוריות המתגוררות בדיור הציבורי ולמשפחות הנתמכות על ידי אגפי הרווחה ברשויות מקומיות. 500 תווים בשווי 700 שקלים יחולקו לפצועי ונכי צה"ל.
  • 36,300 כרטיסים לרכישת ביגוד לקראת החזרה ללימודים והחגים בשווי 300 שקלים יחולקו למשפחות חד הוריות המתגוררות בדיור הציבורי, לילדים במסגרות ובפנימיות של הרווחה, לילדים המתגוררים עם אימהותיהם במקלטים לנשים מוכות ולמשפחות עולים שעלו לישראל ב-12 החודשים האחרונים.
  • 15,000 ואוצ'רים בשווי 300 שקלים יחולקו למשפחות הנתמכות על ידי אגפי רווחה ברשויות המקומיות וארגוני סיוע עבור רכישת ציוד לבית הספר.
  • הקרן לידידות תקצה תקציב בגובה של מעל 3 מיליון שקלים למענקים עבור ארגוני סיוע לקראת תקופת החגים.
  • מעל 600 אלף שקלים נוספים יוקצו לטובת מענקים לבתי תמחוי הנתמכים על ידי הקרן בשגרה.
  • תקציב בגובה של מעל 240 אלף שקלים יוקצה עבור מתנות לחג לכ-1,000 קשישים עריריים הנתמכים במסגרת תכנית "בכבוד ובידידות" של הקרן. מעל 120 אלף שקלים יוקצו לחלוקת צנצנות דבש לקשישים עריריים בקהילה.
  • 2,210 כרטיסי מזון בשווי 250 שקלים יחולקו למשפחות הנתמכות במסגרת התכנית לביטחון תזונתי.
  • 1,700 חבילות מזון בשווי 250 שקלים יחולקו למשפחות הנתמכות על ידי "יד ביד". 4,250 חבילות מזון בשווי 160 שקלים יחולקו למשפחות ולקשישים הנתמכים על ידי "לתת".bitcoin vanity address מוצרים עבור ארוחות מוכנות לחגים יחולקו ל-18,000 משפחות וקשישים הנתמכים על ידי "לקט ישראל".

על רקע המשבר הכלכלי העמוק שנגרם עקב מגפת הקורונה, ההחמרה במשבר על רקע ההגבלות המסתמנות בתקופת החגים והעלייה הדרסטית במספר המשפחות הפונות לאגפי הרווחה וארגוני הסיוע לקבלת עזרה, הקרן לידידות החליטה להגביר משמעותית את מאמצי הסיוע שלה לקראת פתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי.

הקרן הקציבה כ-33 מיליון שקלים שישמשו לסיוע במזון וביגוד ל-91.5 אלף משפחות, קשישים, חיילים בודדים, נזקקים וילדי פנימיות. התקציב שמעמידה הקרן לידידות לקיום המבצע גבוה במעל לפי 2 מהתקציב בשנה שעברה שעמד של כ-15 מיליון שקלים וקרוב לפי 12 מהתקציב ב-2019, טרום משבר הקורונה.

 כפי שעשתה בשנה שעברה, הקרן כוללת בסיוע אלפי משפחות חדשות שהתדרדרו ממעמד הביניים למצב של עוני ומצוקה עקב אובדן פרנסתן.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "משבר הקורונה יצר משבר כלכלי כמותו לא ידענו ושעמו נתמודד עוד זמן רב. לאור חוסר הודאות גם בתקופה זו לגבי השלכות ההתמודדות עם המשבר וההשפעה הכלכלית הצפויה, השנה אנחנו מתגייסים ביתר שאת והגדלנו משמעותית את התקציבים והמשאבים כדי לסייע למשפחות, קשישים וילדים במזון וצרכים בסיסיים על מנת שיצליחו לעבור את התקופה הקשה הזו בשלום ולחגוג את החגים בכבוד. אנו אסירי תודה למעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל שלמרות המשבר הגלובלי מתגייסים כעת יותר מאי פעם לסייע לעם ישראל וליהודים במצוקה בתפוצות".

הקרן לידידות

הקרן לידידות, מייסודו של הרב יחיאל אקשטיין, היא ארגון הסיוע החברתי הגדול במדינה הפועל לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן, הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של תורמים נוצרים ויהודים אוהבי ישראל ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה וגייסה עד כה מעל לחמישה מיליארד שקלים לביצוע פרויקטים מגוונים, בתחומי העוני והרווחה, העלייה והקליטה וחיזוק מערך ההגנה על העורף הישראלי בשעת חירום.

תרומה התנדבות