משרד הרווחה והביטחון החברתי בשיתוף עם הקרן לידידות מעבירים 10 מיליון שקלים לטיפול בעשרות אלפי משפחות בעוני

משרד הרווחה והביטחון החברתי במיזם משותף עם הקרן לידידות יעניק סיוע נוסף למשפחות ויחידים בעוני עד לגובה של 5,000 ₪
הסיוע יתקבל דרך מחלקות הרווחה ומיועד למגוון מענים: מזון ומצרכים בסיסיים , צרכים רפואיים, דיור, מוצרי חשמל בסיסיים, ריהוט בסיסי, ביגוד והנעלה.
מפילוח סיוע שקיבלו במסגרת מחלקות הרווחה השנה עולה , כי 49% מהבקשות הינם בתחום המזון
שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן: "אנו שמים דגש על טיפול בעוני באמצעות אימוץ מודל לסיוע מהיר יעיל באמצעות המחלקות לשירותים חברתיים".
נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "השנה אנחנו מתגייסים ביתר שאת והגדלנו משמעותית את התקציבים והמשאבים כדי לסייע למשפחות, קשישים וילדים במזון וצרכים בסיסיים"

משבר הקורונה השפיע על משפחות רבות בישראל, על כן הוחלט במשרד הרווחה והביטחון החברתי יחד עם הקרן לידידות להעניק תוספת של 10 מיליון ₪ לטובת משפחות ויחידים הזקוקים לכך. מדובר בפעימה נוספת של תקציב גמיש שהועבר לרשויות המקומיות על מנת להגביר את היכולת שלהן להתמודד עם תושבים שנמצאים במצוקה כלכלית. במחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ מטופלים כיום יותר מ-82 אלף משקי בית שזקוקים לסיוע עקב בעיות של עוני והכנסה. מדובר במשפחות וביחידים שזקוקים לסיוע נוסף על הקצבאות שהן מקבלות מהמוסד לביטוח לאומי.

חלוקת מענק לקשישה מוטבת הקרן

הסיוע הכספי יינתן בהתאם לשיקול הדעת של המחלקה לשירותים חברתיים שמכירה את המטופלים והתושבים והוא יעמוד על סכום של עד 5,000 ₪ למשפחות וליחידים לטובת סיוע ברכישת מוצרי מזון, מוצרי ניקיון, היגיינה ותחזוקת הבית, צרכים רפואיים כגון תרופות, ציוד רפואי, דחופים, נסיעות לטיפולים דחופים וטיפולי שיניים, סיוע בתשלום שכר דירה, מוצרי חשמל בסיסיים לרבות אמצעים ללמידה מקוונת, ריהוט בסיסי, ביגוד והנעלה וצרכים נוספים אחרים אשר היעדרם פוגע בתפקוד הפרט או המשפחה.

תכנית סיוע חירום למשפחות המשותפת למשרד ברווחה והקרן לידידות החלה ביוני 2020 ב- 140 רשויות מקומיות (אשכול סוציו אקונומי 1-5) והחל מספטמבר 2020 התכנית התרחבה לכל הרשויות המקומיות בארץ. מניתוח הבקשות שהתקבלו במחלקות הרווחה עולה כי 49% מהן היו בתחום המזון, ולאחר מכן מוצרי חשמל ( 20% ) .

המיזם נועד לסייע לאוכלוסייה נזקקת המוכרת לשירותי הרווחה שהמשבר הנוכחי העמיק את מצוקתה. התקציב הגמיש יאפשר גם קבלת שובר זכאות דיגיטלי במקרים מסוימים, למשל, לצורך רכישת מזון. שובר הזכאות הדיגיטלי יתקבל בהודעת סמס לטלפון הנייד של בעל הזכאות ואותו עליו יהיה להציג במעמד קבלת המוצר/ השירות.

תוספת התקציב מאפשרת למחלקות הרווחה ברשויות המקומיות לחלק אותו בצורה המיטבית למשפחות ויחידים במצוקה. כל מי שזכאי ויבקש יוכל תוך יום יכול לקבל את הסיוע וזאת בזכות השיתוף הפעולה עם הקרן לידידות .

בזכות שיתוף הפעולה בין המשרד הרווחה והביטחון החברתי לקרן לידידות הוכפל התקציב והוסרו ההגבלות הבירוקרטיות, כך שהעיריות והמועצות לוקחות חלק פעיל במיזם ללא צורך הוצאות כלשהן מצדן.

שר הרווחה והשירותים החברתיים והביטחון החברתי, מאיר כהן: "מיד עם היכנסי לתפקיד שר הרווחה והביטחון החברתי שמתי דגש על הטיפול בעוני שהתגבר בעת משבר הקורונה וביקשתי מהצוות המקצועי במשרד לאמץ מודלים לסיוע מהיר יעיל וללא בירוקרטיה. העברת התקציב הנוסף לרשויות המקומיות הוא צעד ראשון ובכוונת המשרד לפתח עוד את המודל תוך פיקוח על האפקטיביות שבהקצאת המשאבים בדרך הזאת. אני מודה לשותפינו מהקרן לידידות שבמשך שנים ארוכות שותפים עם הממשלה בהושטת יד לאוכלוסיות החלשות ביותר".

נשיאת הקרן לידידות – יעל אקשטיין


נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "משבר הקורונה יצר משבר כלכלי כמותו לא ידענו ושעמו נתמודד עוד זמן רב. לאור השלכות ההתמודדות עם המשבר וההשפעה הכלכלית הצפויה, השנה אנחנו מתגייסים ביתר שאת והגדלנו משמעותית את התקציבים והמשאבים כדי לסייע למשפחות, קשישים וילדים במזון וצרכים בסיסיים על מנת שיצליחו לחיות בכבוד ולהתמודד עם הקשיים שלא הכירו בעבר. אנו אסירי תודה ליותר מ-600 אלף תורמים אוהבי ישראל שלמרות המשבר הגלובלי מתגייסים כעת יותר מאי פעם לסייע לעם ישראל. אני מודה למשרד הרווחה על השותפות לטובת השכבות החלשות".

תרומה התנדבות