בעקבות עלייה של 40% לביקוש למזון בקרב מיעוטי יכולת בישראל, הקרן לידידות בשיתוף לקט ישראל ובסיוע חברת "מבושלת", חברו יחד להשיק פרויקט חדש בה חולקו מעל 100,000 מרקים קפואים ומזינים, עם ירקות טריים למשלוח לקשישים ומשפחות נזקקות.

לקט ישראל בשיתוף הקרן לידידות ובסיוע חברת "מבושלת" לייצור מזון, פתחו בפרויקט חדש במסגרתו סיפקו להפצה מרקים קפואים מזינים, שהוכנו מתוצרת טרייה שהצילה לקט ישראל. בעקבות משבר הקורונה הביקוש לסיוע במזון עלה בעשרות אחוזים. לקט ישראל אוספת עשרות אלפי טונות של תוצרת חקלאית עודפת מחוות שאלמלא פעילות ההצלה של לקט ישראל היו נזרקות.

פרויקט המרק נועד להאריך את חיי המדף של התוצרת שחולצה ולשמש מקור תזונה נוסף לפירות ולירקות הטריים שמספקת לקט ישראל. התכנית התאפשרה הודות לקרן לידידות שתרמה קרוב ל-500,000 ₪.

המרק מיוצר תוך שימוש במוצרים טריים ובריאים בלבד, ללא חומרים משמרים, ובכך שומר על רמות נמוכות של נתרן, סוכר ושומן. המרקים קפואים וארוזים במיכלים בגודל פיינט ויכולים להחזיק עד שישה חודשים במקפיא.

עד היום חולקו מעל 100,000 מרקים במגוון טעמים כגון: עגבנייה, אפונה, תפוז, ירק ועדשים.

אחד הנתמכים הוא ארקדי, ניצול שואה מבלרוס, שעלה לישראל בשנת 1990 עם אשתו, ניצולת שואה אף היא, ועם שניים משלושת ילדיהם. "המרק מאוד טעים, ויש מגוון טוב", מספר ארקדי בהתרגשות. "לוקח רק עשר דקות לחמם את המרק מרגע שהוצאתי אותו מהמקפיא, ויש לך ארוחה מלאה. אני כל כך אסיר תודה על העזרה הנוספת הזו שאני יכול לתת לאשתי".

 נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין: "מרק חם, הנתפס על ידי רבים כמאכל זמין ובסיסי, מהווה הוצאה לא מבוטלת עבור משפחות וקשישים רבים. אנחנו שמחים לסייע בהובלת מהלך שיספק מרק חם וטרי לרבים שצריכים לאכול".

תרומה התנדבות