על רקע התמשכות משבר הקורונה והצורך העולה בסיוע לקשישים ולמשפחות נזקקות בעונת החורף, הקרן לידידות יוצאת במבצע "מחממים":

כ-26,500 משפחות, קשישים וילדי רווחה יקבלו סיוע בחימום הבית ותשלום חשבונות חשמל בשווי כולל של כ-12.7 מיליון שקלים

עדן וישראל, הורים לשלושה ילדים ממרכז הארץ: "התנור שלנו נשרף וניתקו לנו את הגז, אין לי בגדים לחורף ואני לא יכולה להרשות לעצמי לקנות אפילו מגפיים".

על רקע התמשכות משבר הקורונה ולאור הצורך בסיוע עבור קשישים ומשפחות נזקקות עקב ההוצאות הרבות שכרוכות בעונת החורף, הקדישה הקרן תקציב מיוחד לטובת מבצע "מחממים" הודות להתגייסותם של מעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל

במסגרת המבצע יחולקו:

  • מעל 10.7 מיליון שקלים באמצעות 23,500 שוברים של "תו הזהב" בשווי 500 שקלים לכל שובר לטובת סיוע בחימום לקשישים ולמשפחות נזקקות דרך המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות.
  • כ-660 אלף שקלים באמצעות 1,500 כרטיסים לרכישת ציוד חימום בשווי 500 שקלים לכרטיס ברשת "הום סנטר" עבור קשישים ומשפחות שיחולקו באמצעות עמותות וארגונים.
  • כ-250 אלף שקלים באמצעות כרטיסי דואר לתשלום חשבון החשמל עבור 500 משפחות וקשישים.
  • כ-24,000 קשישים ומשפחות יקבלו כרית חימום למיקרוגל לכל משק בית דרך המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות במהלך שעלותו כ-720 אלף שקלים.
  • כ-1,000 קשישים מוטבי התכנית "בכבוד ובידידות" של הקרן קיבלו רדיאטורים ושמיכות בשווי כולל של כ-128 אלף שקלים במסגרת פעילות של צוותי השטח ומתנדבי הקרן.

עונת החורף והתמשכות משבר הקורונה מביאים עמם קושי מהותי לקשישים רבים, החיים מקצבת זקנה והבטחת הכנסה בלבד, לשמור על בריאותם. ממחקר שערכה הקרן לידידות באמצעות מכון "גיאוקרטוגרפיה" בינואר 2021, עלה כי כל קשיש שישי בישראל מוותר על צורך כלשהו כדי לממן את עלות החשמל בחורף. כ-175 אלף קשישים דיווחו כי ויתרו על צרכים אחרים על מנת לעמוד בעלויות החשמל בחורף. מעל 153 אלף קשישים בישראל מוותרים על חימום ביתם בחורף בשל מצבם הכלכלי וכ-40% מהום נאלצים לעשות כך לעתים קרובות.

בנוסף, נרשמה עלייה דרסטית במספר המשפחות הפונות לאגפי הרווחה וארגוני הסיוע לקבלת עזרה לאור ההוצאות שצפויות לגדול עקב החורף, הקרן לידידות החליטה להגביר משמעותית את מאמצי הסיוע שלה במהלך תקופת החורף. לאור המצב, הקרן לידידות הקציבה כ-12.7 מיליון שקלים עבור מבצע "מחממים" לסיוע במהלך תקופת החורף לכ-26.5 אלף קשישים ומשפחות. המבצע יימשך מהחודש הנוכחי ועד לסוף חודש פברואר 2022.

עדן וישראל, הורים לשלושה ילדים ממרכז הארץ: "התנור שלנו נשרף וניתקו לנו את הגז, אין לי בגדים לחורף ואני לא יכולה להרשות לעצמי לקנות אפילו מגפיים. אנחנו עובדים במאפייה ומביאים משם לחם, בפנים אין לנו מה לשים".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "התמשכות משבר הקורונה והעלייה בהוצאות החימום בחורף, מייצרות עבור שכבות רבות בציבור משבר כלכלי של ממש. המציאות בה כל קשיש שישי במדינת ישראל מוותר על צורך בסיסי כלשהו כדי לממן חימום לבית בחורף היא קשה להכלה. מבצע 'מחממים' נועד לסייע לקשישים ולמשפחות רבות לעבור את התקופה הקרה בשנה בשלום. אנו אסירי תודה למעל 600 אלף תורמים אוהבי ישראל שלמרות המשבר הגלובלי מתגייסים כעת לסייע לעם ישראל וליהודים במצוקה בתפוצות".

תרומה התנדבות