פרויקט המרקים הקפואים גדל פי שלושה ויסייע לקרוב לחצי מיליון נזקקים בישראל

ארגון לקט ישראל, בשיתוף הקרן לידידות ובסיוע חברת "מבושלת", ממשיכים בפרויקט המרקים הקפואים, עם גידול משמעותי של פי שלוש עמותות שקיבלו את המרקים בשנת 2022 לעומת 2021

פרויקט המרקים (צילום: אמיר יעקבי )

גם השנה, לקראת החורף הקרוב, עשרות אלפי נזקקים הנמצאים באי ביטחון תזונתי יקבלו ארוחה חמה ומזינה. ארגון 'לקט ישראל' בשיתוף פעולה עם הקרן לידידות ובאמצעות חברת "מבושלת" ממשיכים את פרויקט המרקים הקפואים –  מרקים מזינים המיוצרים מעודפי ירקות טריים שנאספו מחקלאים ומחולקים לאורך כל השנה לנזקקים מכל רחבי הארץ.

פרויקט המרקים הקפואים החל באמצע שנת 2021. תחילה המרקים הועברו ל–20 עמותות. עם הגידול בביקוש, הפעילות התרחבה כך שבמהלך שנת 2022, המרקים חולקו ל-57 עמותות. חלוקה זו, הרחבה פי שלוש מאשר ב-2021. בשנה האחרונה, לקט ישראל חילק 60,000 מרקים מידי חודש, ובסך הכל 520,000 מרקים חולקו בשנת  2022  שהיוו עבור נזקקים מכל רחבי הארץ ארוחה חמה, מזינה ובריאה.

ייצור המרק נעשה תוך הקפדה על שימוש במוצרים טריים ומזינים בלבד, ללא חומרים משמרים, ובשמירה על ערכים נמוכים של מלח, סוכר ושומן. סדרת המרקים הקפואים מאפשרת לעשות שימוש נוסף בעודפי התוצרת שנאספת על ידי 'לקט ישראל' מחקלאים, להאריך את חיי המדף שלה ולאפשר לקשישים לצרוך ארוחה חמה ומזינה אותה הם יכולים לקחת לביתם, לחמם ולאכול.

המרקים נארזים במכלים אישיים בני 500 גרם כל אחד המתאימים לחימום במיקרוגל, ומגיעים בשבעה טעמים שונים: מרק עגבניות עם אורז, מרק אפונה, מרק שעועית, מרק עדשים, מרק כתום, מרק ירקות ומרק חרירה. המרקים הקפואים בעלי תוקף ארוך השומר על טריותם.

לכתבה המלאה לחצו כאן: https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-981927

תרומה התנדבות