תוכנית "מגן הזהב": 150 מיליון שקלים, 360 מעלות של תמיכה

זה חודשים ארוכים שהאוכלוסייה הוותיקה במדינת ישראל נמצאת בסגר והקשיים הולכים ומצטברים. התוכנית החדשה של משרד העבודה והרווחה בהפעלת הקרן לידידות מציעה מעטפת של מענים: מתרופות וטיפולים רפואיים, דרך הפגת בדידות ועד סיוע בשכ"ד

בדידות, קשיים במימון שכר דירה וברכישת מזון, היעדר מוצרי חשמל בסיסיים ועוד: הסגר האחרון שהוטל על אזרחי מדינת ישראל הציב קשיים גדולים בפני רבים מן האזרחים הוותיקים. תוכנית "מגן הזהב" בהובלת משרד העבודה והרווחה ובהפעלת הקרן לידידות, נועדה לפתור כמה שיותר קשיים מול כל הרשויות המקומיות ברחבי הארץ – במהירות, ביצירתיות וביעילות. תקציב התוכנית: 150 מיליון שקלים.

למה מיועדים כספי הסיוע?

לצרכים כגון מזון (חבילות מזון, כרטיסים לרכישת מזון וגם מנות מצוננות), טיפולי שיניים, תרופות וציוד רפואי או מימון הסעה לטיפול רפואי, סיוע בתשלום שכר הדירה, מוצרי חשמל בסיסיים, תיקון מוצרים חיוניים כגון מקרר ומזגן ונזילות מים, ריהוט בסיסי, ביגוד והנעלה, אמצעים להפגת בדידות וצרכים אחרים.

איך זה עובד?

עם השקת התוכנית בסוף חודש אוגוסט 2020, החלו 300 מוקדים של משרד העבודה והרווחה במיפוי הצרכים האינדיבידואליים של אזרחים ותיקים המוכרים בלשכות הרווחה, בשאיפה להגיע לכחצי מיליון אזרחים תוך זמן קצר. איסוף והעברת המידע מתבצעים באישור האזרחים הוותיקים על מנת לשמור על פרטיותם. מדי יום, המידע מרוכז על ידי אגף טכנולוגיה ומידע של המשרד, ומועבר למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, לקופות החולים ולמוסד לביטוח לאומי. "המנגנון שהקמנו בקרן לידידות כדי להפעיל את התוכנית הוא הדרך המהירה והאפקטיבית ביותר להעברת סיוע במזון, מוצרים ושירותים חיוניים בזמן קצר באמצעות מאות ספקים ברחבי הארץ. מרגע קבלת פנייה מהרווחה אנו מספקים את הסיוע בתוך זמן קצר ובאופן אנונימי ומכבד", אומרת נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, "אנחנו מודים למשרד הרווחה ולשר שמולי על האמון שנותנים בקרן ועל השותפות רבת השנים".

לתוכנית שותפים גם משרדי ממשלה נוספים ועמותות כגון משרד הבריאות, המשרד לקידום קהילתי והמשרד לשוויון חברתי שאמור לתת מענה לצרכים של אזרחים ותיקים שאינם מוכרים למחלקות לשירותים חברתיים ופונים מיוזמתם לבקשת סיוע. "תוכנית מגן הזהב היא תוכנית חסרת תקדים בהיקפה שנותנת מענה הוליסטי לאזרחים הוותיקים בחודשים הקרובים, גם לאחר שיסתיים הסגר", אומר שר הרווחה איציק שמולי. "מימושה מבטא את המחויבות העמוקה של דורנו להורינו ולסבינו במיוחד בתקופת משבר חברתי ובריאותי. כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שבתקופה קשה זו יש מי שידאג לכל מחסורו ואם צריך יגיע עד לביתו".

תרומה התנדבות