סגירת המעגל המרגשת של פטריסיה וראובן: "התינוק הזה הוא נס העלייה שלנו".

סגירת המעגל המרגשת של פטריסיה וראובן: "התינוק הזה הוא נס העלייה שלנו".

כמה חודשים לאחר שעלתה ארצה מברזיל, גילתה פטריסיה אטיאס (45) שהיא בהריון. עבורה ועבור בעלה ראובן (57) היה זה נס של ממש לאחר הטרגדיה הנוראית שעברו – בנם דוד בן ה-8 בלבד נפטר ממחלת לב לפני 7 שנים. בני הזוג, להם יש בת בשם חנה (14), ניסו להיכנס להריון נוסף, אך לאחר שלוש הפלות ויתרו על החלום להביא לעולם עוד ילד. בני משפחת אטיאס עלו לישראל מסאו פאולו שבברזיל במרץ 2021, בטיסת חילוץ מיוחדת שיזמה הקרן לידידות עם עוד עשרות עולים בתקופה שבה הקורונה השתוללה בברזיל ובישראל היה סגר מוחלט. כבר בתקופה שלאחר העלייה לארץ חשה פטריסיה לא בטוב ולאחר בדיקות שעברה, גילתה להפתעתה שהיא בהריון.


לפני מספר ימים ילדה פטריסיה במזל טוב את בנם במרכז הרפואי סורוקה. היא מספרת ל"ישראל היום" בהתרגשות: "כשדוד היה בחיים, קרובי משפחה שלנו בישראל הפצירו בנו לעלות לארץ בגלל הרפואה המתקדמת. כבר פתחנו תיק עלייה, אבל המצב שלו עיכב הכל. לאחר שנפטר, ולא הצלחנו להביא עוד ילד, החלטנו לעלות ארצה". פטריסיה, שלקראת העלייה ארצה כלל לא ידעה על מצבה ולמרות שהייתה למעשה בהריון בסיכון התמסרה לאריזות ולסידורים השונים, מספרת על הנס שקרה לה: "התינוק הזה הוא נס העלייה שלנו. אחרי כל מה שעברנו, אני מרגישה שאלוהים בירך אותנו ושמר עליי בהריון הזה. אני יודעת בוודאות שבלי ההשגחה הזו ובלי הסיוע של הקרן לידידות, לא הייתה לי האפשרות להיות בישראל ולחבוק עוד ילד. הלידה הזו היא מתנה עבורנו וסימן מובהק מלמעלה לכך שהעלייה לישראל הייתה הצעד הנכון".
לורנה אברהם, רכזת עולים חדשים מדרום אמריקה בקרן לידידות, מלווה את המשפחה ושומרת עמה על קשר מאז העלייה ארצה. אברהם דאגה לספק למשפחה מכונת כביסה, בגדי תינוקות ישנים של ילדיה, שמיכות, מנשא ודברים נוספים, כדי לסייע להם להתאקלם למצב החדש והמשמח. הקרן לידידות עוסקת כבר יותר משלושים שנה בסיוע בהעלאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים מעל 800 מיליון שקלים שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש". בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה ומאז הגיעו בעזרתה לישראל מעל 24,000 עולים מ-30 מדינות ברחבי העולם.

תרומה התנדבות