שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה ,ונשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, קיבלו הערב את פניהם של 140 עולים חדשים מצרפת בטקס חגיגי בנתב"ג

"אנחנו מגשימים את חלום הציוני. סוף סוף נוכל להסתובב עם כיפה על הראש ברחובות ללא חשש"

140 עולים מצרפת הגיעו הערב (יום ב', 3.8.20) לישראל והתקבלו בטקס חגיגי בנתב"ג בהשתתפות שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה ויעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות אשר ארגנה את הטיסה.

העולים מגיעים ארצה משילוב של ציונות ורצון לחיות כיהודים בביטחה לאחר שבצרפת סבלו, לא פעם, מהתנכלויות על רקע יהדותם. "פוטרתי מעבודתי, כי אני יהודיה. מנהל בית מרקחת שעבדתי בו כרוקחת אפילו לא ניסה להסתיר את סיבת פיטורי, הוא פשוט אמר לי שפאה או כל סממן יהודי אינו מקובל ואם אני לא משנה את זה, אני יכולה לקום וללכת. אז קמתי והלכתי. גם בעלי, רופא מרדים במקצועו, התקשה למצוא מקום עבודה בשל מוצאו", מספרת ברברה  שמחה בוהדנה בשיחה מפריז,  כמה ימים לפני העלייה ארצה יחד עם בעלה דן, רופא במקצועו ושלושת ילדיהם הקטנים . "תמיד היינו ציונים וידענו שנעלה לארץ.  אנחנו משפחה דתית ומנהלים אורח חיים יהודי מסורתי, אני כל כך שמחה שאנחנו עולים  לישראל ולא נצטרך לעבור חוויות כאלה לעולם".

ההורים שלי גרים בישראל, גם אחותי והרבה משפחה . תמיד ידענו שנעלה לישראל , אנחנו מחוברים לישראל ושומרים על המסורת, אבל אחרי הפיגוע בהיפר כשר, החלטנו סופית על העלייה , זה היה הקש ששבר את גב הגמל ", מספר ליאונל גיאוילי בן 41 שעולה לארץ יחד עם אישתו סטפני ושלושת ילדיהם .

אומנם ליאונל ומשפחתו לא ספגו אלימות פיזית אך אנטישמיות בצרפת זה משהו שהקהילה היהודית נאלצת להסתדר ולחיות איתו . "אם למשל אני יושב בחנות שלי ואוכל ואני שומע שמישהו נכנס לחנות, אני אוטומטית מוריד את הכיפה. לא אני ולא הילדים שלי לא מסתובבים ברחוב עם סממנים יהודים מטעמי ביטחון"

ליאונל ביקר עם משפחתו בישראל לא מעט "ההורים שלי גרים בירושלים, וגם לפני שהם עלו הייתה לי כבר משפחה בישראל, תמיד הרגשתי בבית בישראל , אני מרגיש חופשי בישראל , לא צריך להחביא יותר את היהדות שלי, להסתיר את הכיפה. הרפלקס הזה שפיתחתי של להוריד את הכיפה ולשים בכיס, אני כבר לא אצטרך אותו בישראל.  הילדים שלי מאוד מתרגשים מהעלייה לישראל, הם מצפים לראות את הסבים ואת בני דודים וחושבים שהם הולכים להיות כל הזמן בים", סיכם בחיוך.

העלייה בתקופת קורונה לא מפחידה את המשפחה "אנחנו מודעים למצב בישראל, ישראל בסך הכול התמודדה טוב עם המצב במיוחד בגל הראשון , כשבצרפת היה מחסור אפילו במסיכות . זו מגיפה שקיימת בכל העולם, וכבר רצינו לעלות לפני הרבה זמן, אז פשוט בתקופה הקשה הזו נהיה בבית, בישראל".

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "אנחנו גאים להמשיך ולהביא מאות עולים ארצה גם בתקופה מורכבת של משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות. הגעתם של העולים הנה היא התגשמות הציונות הלכה למעשה ואות כבוד לעולים שממשיכים לבוא לישראל בכל מצב כי כאן זה הבית! אנחנו בשיתוף פעולה עם שרת הקליטה וצוותה נדאג לקליטתו המייטבית של כל עולה ולהצלחתם ותרומתם לחברה ולמשק הישראלי".

כמעט מחצית מהעולים ( 60 ) הם ילדים מתחת לגיל 18, 11 מכלל העולים עוסקים במקצועות רפואיים ופרה-רפואיים, 17 אנשי היטק, 27 עולים עוסקים במקצועות חופשיים הכוללים עו"ד אדריכלים סוכני נסיעות, מנהלים, אדמיניסטרציה, רו"ח ועוד. רוב העולים יקבעו את ביתם בנתניה (50) וירושלים ( 31).

הקרן לידידות עוסקת כבר יותר משלושים שנה בסיוע בהעלאת יהודים לישראל והשקיעה במהלך השנים מעל ל-800 מיליון שקלים שסייעו לעלייתם של כ-750,000 עולים. הקרן היוותה במהלך השנים תורמת מרכזית לסוכנות היהודית ואף סייעה בהקמתו של ארגון "נפש בנפש". בשנת 2014 החלה הקרן לפעול עצמאית בתחום העלייה ומאז הגיעו בעזרתה לישראל מעל ל-23,000 עולים מ-30 מדינות ברחבי העולם.

תרומה התנדבות